indyvanboxem.reismee.nl

Toetje gaat niet naar de maag, maar naar het hart

Het begon allemaal op de vrijdag ochtend, de regen! Met z’n vijven gingen we op weg naar het busstation. Nog net niet doorweekt zaten we in de bus op weg naar Dondra Head. Daar aangekomen hebben we het meest zuidelijke puntje van Sri Lanka bezocht, waar een prachtige vuurtoren stond. Vanaf dit punt tot Antarctica zit niks meer of minder dan 8 000 kilometer zee.

Vanaf daar zijn we naar Mirissa gegaan, waar we in een leuke homestay hebben overnacht. De broer van de vrouw van de homestay, werkt op een boot waarmee ze whale watchen. Zo hebben we besloten mee te gaan. Zaterdag begon onze dag daarom al vroeg. Het eerste uur van de boottocht verliep vrij goed, totdat ik me behoorlijk zeeziek begon te voelen. We hebben een aantal walvissen gezien en ook van behoorlijk dichtbij! Echter was het voor mij moeilijk om van de momenten te genieten, maar ik heb ze gezien en gelukkig hebben de anderen wel kunnen filmen! Toen we weer terug vaarde naar de haven heb ik onderin de boot op een bedje kunnen liggen waardoor ik me gelukkig al wat minder misselijk voelde.

‘s Middags zijn we vanaf Mirissa naar Galle gegaan. Nadat we een half uur door de stad hebben gelopen, als maar verder van het centrum af, kwamen we aan in ons hostel... Al toen ik binnen kwam kreeg ik twijfels of het wel een goede plek was om te slapen, de anderen dachten hetzelfde als ik. De meneer liet ons de kamers zien, die niet al te schoon waren en er was een rooklucht door het hele hostel te ruiken. Kort uitgelegd, we wilde hier liever niet onze nacht doorbrengen. Snel hebben we wat anders geboekt en de meneer verteld dat we hier niet wilde blijven, wat niet zo gemakkelijk ging. Hij had natuurlijk de kamers voor ons bezet gehouden en kon ze nu niet meer aan iemand anders verhuren. Na een aantal discussies gevoerd te hebben, kwamen we tot de overeenkomst de helft te betalen. Te voet gingen we terug naar het centrum. Daar hebben we super lekker gegeten aan zee. Het toetje was het beste wat ik hier deze vier weken heb gehad en maakte de hele dag weer goed! Na de heerlijke maaltijd zijn we naar het nieuwe hostel gegaan, wat tot onze opluchting super mooi en schoon was.De volgende dag hebben we het Dutch Fort van Galle bezocht, maar we hadden wat pech want het regende. Al snel namen we de bus verder terug naar huis, maar eerst maakte we nog een stop in Hikkaduwa. Het begon als maar harder te regenen dus zijn we meteen terug gegaan naar onze accommodatie in Ambalangoda.

Reacties

Reacties

Joppe

Leuk verhaal Indy, schrijf zo door!

Lucienne,

Jammer dat je zeeziek was, maar kind wat een belevenis :-)

Cor

Een reisverslaglegger in de notendop ......... fijn om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active