indyvanboxem.reismee.nl

Pidurangala

Dit weekend ben ik samen met Janne en Sies, broer en zus van België, op pad gegaan. Op zaterdag zijn we vanaf Wasgamuwa naar Dambulla gegaan waar we de grotten hebben bezocht. Totaal waren er vijf hele mooie grotten met prachtige plafond schilderingen en veel boeddha’s.

Vanaf Dambulla zijn we verder gegaan naar Sigiriya. We hebben in een homestay geslapen bij een super gastvrije familie! Zondagochtend zijn we vroeg opgestaan om de Pidurangala te beklimmen. Al vrij snel hadden we de top bereikt. Het begin was vrij makkelijk te lopen omdat er een stenen trap was, later werd het wat lastiger door de rosten maar het was een leuke uitdaging. Het was de bedoeling om de zonsopgang te zien, maar dit werd ons helaas niet gegund, de zon zat achter de wolken. Ondanks dat hadden we nog steeds een super uitzicht! Vanaf de Pidurangala kun je de erg bekende Lions Rock zien, te zien op de foto’s. Na de mooie bezichtigen zijn we weer met de bus terug naar Wasgamuwa gegaan.