indyvanboxem.reismee.nl

Regenachtige stranddagen

De afgelopen week verbleven we nog steeds in de vrijwilligers accommodatie in Ambalangoda. Zoals ik al heb uitgelegd, hadden we besloten niet meer deel te nemen aan het schildpadden project. Terwijl we de captain, zoals hij zichzelf noemt, vorige week al hadden uitgelegd waarom, moesten we alsnog een brief schrijven waarom we niet meer deel willen nemen. Ook elke keer als we de accommodatie verlaten moet er een briefje geschreven worden, om daarin te vermelden dat The Green Lion niet meer verantwoordelijk voor ons is. In deze twee weken dat ik in Ambalangoda verbleven heb, is mijn beeld van The Green Lion er niet veel beter op geworden. Zo heb ik het idee dat ik veel te veel betaald heb voor het schildpadden project. Het eten in deze accommodatie is qua kwaliteit niet te vergelijken met het eten op de andere projecten. The Green Lion doet er alles aan om geen slechte naam te krijgen. Ook gaat er maar een klein deel van ons geld naar de schildpadden en wordt, zo lijkt het, de rest in captain zijn broekzak gestopt. De drie zussen van de captain werken in deze accommodatie, ze zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam. Het gekke is dat ze het grootste deel van de dag op hun kont zitten.

Deze week hebben we dus zelf ingevuld met een aantal uitstapjes. Helaas zat het weer deze week niet mee en hebben we ook veel tijd doorgebracht in het verblijf. Wel hebben we Hikkaduwa nog een keer bezocht om daar wat te winkelen. Aan het strand van Hikkaduwa hebben we een wilde zeeschildpad gezien! Hij zwom erg dicht langs de kust en een lokale man voerde hem zeewier, waardoor de schildpad steeds dichterbij kwam. Het was de grootste schildpad die ik heb gezien!

Op dinsdag zijn we naar Unawatuna gegaan, waar we ‘Jungle Beach’ hebben bezocht. De naam was even mooi als het strand zelf! Helaas konden we maar een half uurtje van het zonnetje genieten en begon het daarna te regenen. Echter was het wel de moeite waard het strand gezien te hebben.

Morgen, 25 mei, vertrekken we en gaat al mijn laatste week in. Samen met Janne en Sies, met wie ik tot nu toe al deze vijf weken heb gereisd, gaan we landinwaarts om daar een aantal pittige wandelingen/beklimmingen te maken!