indyvanboxem.reismee.nl

De Parel van de Indische Oceaan

Hallo!

Leuk dat je op mijn reis blog kijkt! In dit bericht zal ik uitleggen hoe mijn reis er uit gaat zien.

Totaal zal mijn reis precies zes weken duren. De eerste vijf weken van mijn reis zijn geboekt via TravelActive, een bekende reisorganisatie van Nederland. De laatste week heb ik er zelf bij aangeplakt om nog wat rond te kunnen reizen.
Ik ben ondertussen erg druk met alle voorbereidingen, waar veel bij komt kijken! Alle vaccinaties zijn gezet, de koffer is grotendeels al gepakt, reisboeken zijn gekocht en vanaf nu tel ik nog maar acht dagen af!

Ik vlieg op 21 april van Düsseldorf, naar Londen, naar Colombo. Sri Lanka is mijn bestemming voor de aankomende zes weken! De partnerorganisatie in Sri Lanka heet The Green Lion. Zij zullen mij tijdens mijn reis voor een deel begeleiden en mij helpen om van het ene project naar het andere project te komen.

Wat mijn reis in gaat houden: mijn eerste week breng ik door in Kandy, dit ligt ongeveer in het midden van het eiland. Deze eerste week heet 'de cultuurweek', zoals het woord al zegt zal ik kennis gaan maken met de cultuur van Sri Lanka. De week begint op maandag 23 april. We krijgen onder andere een taalles, gaan verschillende tempels bezoeken, krijgen een kookles in de Sri Lankaanse keuken, gaan een culturele show bijwonen en nog heel veel meer. De week eindigt op vrijdag en wordt afgesloten met een Ayurvedische massage.

Nadat ik die week in de Sri Lankaanse stemming ben gekomen, gaat het echte werk beginnen! De tweede, derde en vierde week zal ik verblijven op een olifanten project. Dit is het Wild Elephant Experience program, wat samen werkt met het Sri Lanka Wildlife Conservation Society. Hier ga ik vrijwilligerswerk verrichten in het Nationaal Park Wasgamuwa, dit ligt ongeveer ten Noord-Oosten van Kandy. Het werk wat ik hier zal gaan doen is heel divers. We zullen ons voornamelijk richten op olifanten, maar ook andere wilde dieren zullen aan bod komen, zoals luipaarden en verschillende vogels. De voornaamste doelen van het werk zijn het conflict tussen olifanten en mensen in kaart te brengen, het gedrag van de wilde olifant te onderzoeken en de biodiversiteit van het gebied in kaart te brengen.

Aansluitend op het olifanten project, ga ik als vrijwilliger een week werken op een schildpadden project. Het project vindt plaats in Ambalangoda, dit is een klein dorpje in het Zuid-Westen van Sri Lanka. De zeeschildpadden worden hier met uitsterven bedreigt. Het project is een opvang voor zeeschildpadden die gewond zijn of rehabiliteren als gevolg van afval in zee of visserij. Het maakt deel uit van de negen ‘turtle conservation projects’ van Sri Lanka. Het werk wat ik zal gaan doen omvat onder andere; de zeeschildpadden voederen en verzorgen, de reservoirs schoonmaken, het onderhouden van het strand en het helpen met het loslaten van pasgeboren zeeschildpadden.

Bij dit bericht heb ik een kaart toegevoegd, daarop zijn Colombo, Kandy, Wasgamuwa National Park en Ambalangoda te zien!

De vijf weken zitten er dan op, dan blijft er nog maar één week over. Deze laatste week zal ik zelf door Sri Lanka gaan reizen, om nog wat hoogte puntjes te kunnen bezoeken.
Op beide projecten werk ik van maandag tot en met vrijdag. In de weekenden ben ik vrij en heb ik de tijd om mooie plekken in de omgeving te kunnen bezichtigen.
Uiteindelijk zal ik op 1 juni vertrekken vanuit Sri Lanka en op 2 juni ben ik weer terug in Nederland.

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen, zodra ik enige tijd in Sri Lanka ben hoor je meer van mij!

Groetjes,

Indy


Reacties

Reacties

Marjan

Leuk programma! Wordt een hele belevenis!

Gerry

Lieve schat dit gaat helemaal fantastisch worden als ik het zo zie?

Lucienne

Wordt een super belevenis Indy, wow ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active